O agentie de promovare, pe care o gasim deseori si sub numele de agentie de publicitate, este o entitate care se ocupa de marketing si de publicitate pentru o companie sau pentru mai multe companii. In timp ce unele companii fac ele insele publicitate, exista companiile mai mare care apeleaza la agentii de promovare pentru publicitate. Dar, fie ca este vorba despre o agentie de promovare in-house sau una independenta, exista mai multe functii pe care aceasta le are.

Activitati de cercetare
Cercetarea este una din cele mai importante responsabilitati ale unei agentii de promovare online. Pentru a pune in practica o strategie de succes, agentiile de promovare desfasoara activitati de cercetare cu privire la un anumit produs, la obiectivul sau demografic si la imaginea sa. Toate acestea inainte de a lansa o campanie de anunturi. Agentiile de promovare online efectueaza de asemenea cercetari continue in timpul si dupa o campanie publicitara. Cercetarea are doua functii principale:
1. ofera cunostintele necesare pentru dezvoltarea campaniei initiale
2. ajuta agentia de promovare sa inteleaga daca si de ce a functionat cu succes o campanie publicitara.

Planificare
Este responsabilitatea unei agentii de promovare sa dezvolte campanii de promovare si publicitate online bazata pe cercetare. Acest lucru presupune planificare, cercetarea publicului tinta. Pe langa elaborarea campaniei de publicitate in sine, o agentie de promovare online trebuie sa se decida care este cea mai buna modalitate de a livra continutul: la tv, radio, prin internet si site-uri de social media, publicitate prin mijloace imprimante, panouri publicitate, in locatii geografice specifice sau chiar combinatii ale acestor medii. Agentiile pot promova afaceri – cum ar fi programe de recompensare, discounturi, oferte speciale si tombole – toate acestea concepute pentru cresterea veniturilor unei companii.

Campanii de operare
O agentie de promovare full-service nu se ocupa pur si simplu doar de designul campaniei publicitare. Ea este responsabila si de modul in care se implementeaza efectiv campania, cum se face promovarea practic. Asta nu inseamna ca decide doar ce mijloc mass-media alege pentru a face publicitate, dar si ca va cumpara spatiu de publicitate sau de timp, ca va urmari reclamele sau textele printate.

Branding
Functia de baza a unei agentii de promovare online este dezvoltarea si exploatarea unui brand. Adica „personalitatea”unui produs. Atunci cand se ocupa de un produs cu un brand deja existent,echipa de creatie din agentia de promovare trebuie sa inteleaga cat mai bine brandul si sa creeze campania publicitara cat mai fidel in conformitate cu aceasta intelegere.

No Comment

Comments are closed.